Известие

Collapse
No announcement yet.

Диагностика 145/6 боксер.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Диагностика 145/6 боксер.

    Моля всички колеги, събрали някакъв опит, да споделят какъв софтуер и хардуер (кабел) ползват.
    За какво и как им е свършила работа въпросната диагностика?
    Какви са разликите м/у 1.3, 1.6 и 1,7, относно букса, кабел и софтуер използвани за диагностика?
    Като цяло всичко което може да е полезно свързано с диагностиката на тези двигатели.

    Открих само две или три теми където е засегнат въпроса, но нищо конкретно...

    Поздрави!
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

  • #2
    Няма много решения, понеже няма и много нужда от тях. Единственото работещо решрние за което аз зная е Visa. Кабелът изисква два com порта и няма някакво съществено приложение. Това за 1.6 Рочестър. Грешките се трият с изключване на батерията и компа от конекторите за няколко минути. Някъде имах софтуерът и схема на кабелът, но едва ли съм ги запазил. Самият кабел, отдавна го разпарчосах.
    1.7 вероятно се поддържа от по вече програми.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • #3
      Трипиновият кабел го имам. Даже и мултито, но както каза Бледо зеления, от това файда няма.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Колегите са казали основното, но аз ще добавя някои подробности, защото се бях заровичкал и аз в диагностики.

        Разлика в буксите за диагностика м/у кубатурите няма. Всичките са с 3-пинова, намира се на дясното бомбе. Аз си купих МЕС кит, което освен софтуер включва и кабели, като кабелът, който ти трябва е 3-пиново мъжко към ОБД2, като това служи за преходник. Другото вече си е нормален ОБД2 към USB.

        Обаче изядох дървото частично, защото 1.6 боксера не се поддържа, независимо дали е с инжекцион Рочестър или Бош. Но 1.7 16в се поддържа, а също така и 1.3 Магнети Марели. Аз даже мойта 1.3-ка преди да я поразкостя я вързах и всичко сработи, като дава някакви данни програмката, освен че могат и да се трият грешки и т.н.

        Като цяло на мен си ми е интересно да се занимавам с това и си купих, абсолютно всички кабеляци и за по-новите италианки, но ако ти е за диагностика само за боксера, не съм много сигурен дали е оправдано. В крайна сметка тия коли наистина се оказаха не толкова сложни и почти няма нещо, което да не може да се диагностицира и без софтуер.

        Ако искаш можем да се разберем и да се видим да я закачим на диагностиката ей така, защото и на мен ми е интересно?
        Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
        Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

        Comment


        • #5
          Колеги, благодая за отзивите.
          Като цяло от мненията по-горе не ми се изясни какво, как и от къде да сдобия за да си направя сам диагностика на автомобила и ще се наложи да си поровя и почета повече. Разбирам че сте минали по този път и сте достигнали до извода че е абсолютно излишно или неоправдано скъпо... след като могат да се изтрият натрупаните грешки с откачане на акумулатора. Това е ок и аз вече го знам, но това което ми е нужно е не да трия грешки, а да установя къде и защо грешката се получава.
          Като цяло колата работи добре, но неизвестно поради каква причина в даден момент решава да обърка смесите и започва да се дави и да не върви (трудно потегля от място, няма ряз и т.н.), при опит да запаля отново колата не иска да запали самостоятелно и иска подаване на газ и потегля с е..ти напрежението (не върви), тези проблеми изчезват след рестарт и се появяват отново след не определен срок и при не определени обстоятелства. Проблемите са идентични и на газ и на бензин (с ГИ е) което предполага некоректни стойности които карат колата да набива повече от необходимото гориво (мирише на неизгорял бензин, газ)
          Представях си, че в рамките на няколко десетки лева ще се екипирам с необходимия кабел и софтуер и при появата на проблема, ще мога да видя къде е и да го отстраня.
          Към колегата bobi1997, благодаря за предложението, ще се радвам да се срещнем и да обменим опит... доста ми е натоварен графика и срещата е възможна някоя неделя, първата възможна е на 08.07. , рано е да се уговорим от сега, най-добре е по телефона/viber.
          0889 714424
          Петър

          Поздрави на всички
          Last edited by markoff; d.m.y г., 10:01.
          146 1.3 боксер 1996г.
          156 SW 1.9 JTD 8V 2002

          Comment


          • #6
            Ще се чуем, да. A иначе покупката на МЕС Кит е елементарна.

            Прилагам линк към обявата.

            https://www.olx.bg/ad/diagnostika-fi...tml#8241e7bafd

            Момчетата са коректни и се отзовават ако имаш някакъв проблем свързан с диагностиката. Цената за пачнат софтуер към някоя от последните версии + 3-пинов адаптер, който ти трябва за боксера е 100 лв. Важно е да се уточниш като говориш с тях, че трябва да има и VAG COM KKL кабела, макар че мисля, че той по подразбиране си е в комплекта. Това е общо взето, ако нещо още те интересува питай..
            Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
            Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
              Ще се чуем, да. A иначе покупката на МЕС Кит е елементарна.

              Прилагам линк към обявата.

              https://www.olx.bg/ad/diagnostika-fi...tml#8241e7bafd

              Момчетата са коректни и се отзовават ако имаш някакъв проблем свързан с диагностиката. Цената за пачнат софтуер към някоя от последните версии + 3-пинов адаптер, който ти трябва за боксера е 100 лв. Важно е да се уточниш като говориш с тях, че трябва да има и VAG COM KKL кабела, макар че мисля, че той по подразбиране си е в комплекта. Това е общо взето, ако нещо още те интересува питай..
              Благодаря, това беше от полза.
              Можеш ли да пуснеш снимка на 3 пиновия кабел?
              Ако съм на прав път кабела трябва да е комбинация от тези двата:
              https://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-...r=572214182703
              и
              https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16...19.m1438.l2649
              Програмата мисля че я открих в руските сайтове.
              Attached Files
              146 1.3 боксер 1996г.
              156 SW 1.9 JTD 8V 2002

              Comment


              • #8
                Пишете какъв е резултата и какво може да се прочете.
                Дали ламбдата се разчита?
                145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                www.ClassicCar-bg.com

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                  Благодаря, това беше от полза.
                  Можеш ли да пуснеш снимка на 3 пиновия кабел?
                  Ако съм на прав път кабела трябва да е комбинация от тези двата:
                  https://www.ebay.com/itm/VAGCOM-USB-...r=572214182703
                  и
                  https://www.ebay.com/itm/3-Pin-to-16...19.m1438.l2649
                  Програмата мисля че я открих в руските сайтове.
                  Последователно се навързват и двата кабела. 3-пиновият преходник към ОБД-мъжко се свързва с VAG COM KKL, който пък е с женско ОБД и той на свой ред директно с USB-то към лаптопа.

                  Иначе това са кабелите, да. Единствено на обявата за първия кабел последната от снимките е по-различен от моя, но останалите снимки са точно като на моя. А 3-пиновия фиатския при мен е само с допълнителен червен кабел, което ще рече само "+", но честно казано не виждам особена разлика дали ще му подадеш само "+" или ще го свържеш и към минуса на акумулатора.

                  Честно казано по този начин може за доста малко пари да си сглобиш една диагностика, но трябва софтуера да е пачнат, за да се поддържат всички функции. На мен лично не ми се филмираше да търся всичко по отделно и за това заложих на готовия вариант, но и ти ще успееш според мен.

                  Първоначално публикувано от Speeder Покажи съобщение
                  Пишете какъв е резултата и какво може да се прочете.
                  Дали ламбдата се разчита?
                  Колега, на 1.3 Марелито разчита страшно много неща, съжалявам, че нямам скрийншот, когато я бях свързал моята преди да я разглобя. Чете ламбдата, ТПС, температура входящ въздух, МАП, всякакви температури, стартира климатика, диагностицира запалването и куп други неща. Но това за 1.3. За 1.6-цата независимо дали с инжекцион Бош или Рочестър въобще не се поддържа. Може да ти прочете само АБС-а ако имаш. 1.7 16в се поддържа, но за жалост не съм имал възможност да го изпробвам на този мотор.
                  Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                  Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                  Comment


                  • #10
                    Проблемът не е какво чете хардуерът и софтуерът. Истинският проблем е интерпретацията на данните които се четат. Особено пък, при автомобили с две горива.
                    Като пример - отчитаме грешка на лампда сондата, нивото остава не променено за по дълго от допустимото време, ЕКУ отчита грешка и даже я сигнализира. Е, и!? На въпросът кое е причина за това, кабелът няма еднозначен отговор. Ако някой си мисли че смяната на сондата ще реши проблемът, то вероятноста да се "набучи" на безсмислена смяна на работещи компоненти е голяма. Системата е не много сложна, но е с обратна връзка и зависима от по вече от 1 входни данни.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #11
                      Така е, да. Като видиш грешка еди си къде, това не е еднозначен отговор и решение на проблема. За това и аз съм на мнение, че за тия елементарни мотори с грубо казано 5-6 датчика, няколко сензора и няколко релета и реостата, които управляват всичко не е особено необходима тази диагностика.
                      Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                      Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                        Колеги, благодая за отзивите.
                        Като цяло от мненията по-горе не ми се изясни какво, как и от къде да сдобия за да си направя сам диагностика на автомобила и ще се наложи да си поровя и почета повече. Разбирам че сте минали по този път и сте достигнали до извода че е абсолютно излишно или неоправдано скъпо... след като могат да се изтрият натрупаните грешки с откачане на акумулатора. Това е ок и аз вече го знам, но това което ми е нужно е не да трия грешки, а да установя къде и защо грешката се получава.
                        Като цяло колата работи добре, но неизвестно поради каква причина в даден момент решава да обърка смесите и започва да се дави и да не върви (трудно потегля от място, няма ряз и т.н.), при опит да запаля отново колата не иска да запали самостоятелно и иска подаване на газ и потегля с е..ти напрежението (не върви), тези проблеми изчезват след рестарт и се появяват отново след не определен срок и при не определени обстоятелства. Проблемите са идентични и на газ и на бензин (с ГИ е) което предполага некоректни стойности които карат колата да набива повече от необходимото гориво (мирише на неизгорял бензин, газ)
                        Представях си, че в рамките на няколко десетки лева ще се екипирам с необходимия кабел и софтуер и при появата на проблема, ще мога да видя къде е и да го отстраня.
                        Към колегата bobi1997, благодаря за предложението, ще се радвам да се срещнем и да обменим опит... доста ми е натоварен графика и срещата е възможна някоя неделя, първата възможна е на 08.07. , рано е да се уговорим от сега, най-добре е по телефона/viber.
                        0889 714424
                        Петър

                        Поздрави на всички
                        Колега това,което ти придърпва и няма ряз,когато е валяло ли е?После се оправя?Имаш ли кора под двигателния отсег?

                        ---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

                        Смени си кабели свещи,и бубината,ако имаш възможност...Бобката е много точен,и ще ти помогне винаги.Имаш проблем с токовете според мене...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ivopifeca Покажи съобщение
                          Колега това,което ти придърпва и няма ряз,когато е валяло ли е?После се оправя?Имаш ли кора под двигателния отсег?

                          ---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

                          Смени си кабели свещи,и бубината,ако имаш възможност...Бобката е много точен,и ще ти помогне винаги.Имаш проблем с токовете според мене...
                          Аз не съм срещал 145/6 боксер с кора под двигателя. Твойта да не би да има, Иво?
                          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                          Comment


                          • #14
                            Като пристигнат кабелите, ще пиша какво и как съм видял и какви изводи мога да си направя. В най-лошия случай ще съм се набутал с 13,15 лв. за кабел който с нищо не ми е полезен...
                            146 1.3 боксер 1996г.
                            156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
                              Аз не съм срещал 145/6 боксер с кора под двигателя. Твойта да не би да има, Иво?
                              И моята няма,Боби.А за другите, не зная,не съм имал допир с други боксери ,освен моя.Мислех,че на моята е махната,и че фабрично имат.

                              Comment

                              Working...
                              X